Podzimní Umění darovat o tom, proč se české děti netěší do školy

Mladí odnepaměti chtěli dělat věci jinak a často proti vůli starších – zaváděli do praxe nejrůznější novinky, nad nimiž jejich otcové kroutili odmítavě hlavou (no považte sami, když někdo po celý život orá s koňmi, traktor pro něj musí být ďáblovým vynálezem). Jenže nyní dochází k daleko výraznější proměně. Zatímco v minulých stoletích zůstával obsah de facto stejný a měnila se jen forma, dnes dochází k radikální proměně samotného obsahu a veškeré jistoty, kterými byl „starý“ svět ukotven, se rozpadají. To staví do klíčové role právě školství, jenže samotný školský systém postavený na základech z 18. století je natolik zkostnatělý a nepružný, že tuto roli absolutně nezvládá. Proč se ještě něco učit nazpaměť, když stačí jedno kliknutí a všechno vím a znám během jediné minuty. V podzimním čísle časopisu Umění darovat jsme se věnovali právě vzdělávání.

S ředitelem programu Jeden svět na školách Karlem Strachotou jsme si povídali o mediální gramotnosti či o studentských volbách. Miroslava Hřebeckého z EDUinu jsme se zeptali na výzvy, kterým bude české školství čelit v blízké budoucnosti. Čeká vás také výlet na jeden z kurzů Prázdninové školy Lipnice a také do školy v Markoušovicích, kam se děti těší.

Celé číslo si můžete přečíst zde.

 

 

RUBRIKY: ,